Програма
моніторингу якості
виховного процесу в закладах освіти міста.
Моніторинг якості виховного
процесу проводиться на виконання Програми розвитку системи освіти міста
Енергодара на 2009-2015 роки (Розділ 10 «Моніторинг системи управління освітою.
Створення і розвиток системи моніторингу якості освіти. Впровадження ЗНО»).
Об’єктом моніторингу
є виховний процес в закладах освіти міста.
Предмет
дослідження – якість управління організацією та здійсненням виховного процесу в
межах навчального закладу, учнівського колективу.
Метою
дослідження є виявлення позитивних та негативних тенденцій в управлінні та
здійсненні виховної діяльності, передумов та причин їх виникнення для
подальшого корегування науково-методичного супроводу даного напряму.
Завдання моніторингу якості виховного процесу:
- визначити індикатори, за якими
можна зробити висновок щодо якості виховного процесу в навчальному закладі ;
- розробити, підібрати
інструментарій для вимірювання індикаторів;
- визначити коло суб’єктів
моніторингового дослідження, сформувати вибірку, яка б була репрезентативною та
дозволила отримати об’єктивні результати;
- провести узагальнення отриманих
даних, здійснити їх аналіз та інтерпретацію;
- виробити практичні рекомендації
для корегування науково-методичного супроводу виховної роботи на рівні
управління освіти, міського та шкільних МО класних керівників, адміністрацій
навчальних закладів.
Гіпотеза дослідження. Проведення моніторингу якості виховного процесу ґрунтується на уявленні
про, по-перше, тісний зв'язок між рівнем професійної компетентності класного
керівника, рівнем управління виховною роботою та результативністю виховного
процесу, по-друге, залежність його результативності від ступеню реалізації
запитів батьків щодо виховної діяльності. Своєчасне виявлення проблем та
корекційні заходи, вивчення потреб батьківської та учнівської громадськості
дозволять досягти кращих результатів виховної роботи навчальних закладів.
Моніторинг якості виховного
процесу повинен виконати такі функції:
· мотиваційну – стимулювати
педагогів та управлінців до пошуку нових ефективних форм і методів організації
виховної роботи;
· діагностичну – виявити фактори,
які впливають на якість виховного процесу;
· аналітичну – визначити, наскільки
внутрішня оцінка діяльності класного керівника, управління виховним процесом
відповідає запитам батьківської та
учнівської громадськості;
· коригувальну – сприяти внесенню
змін до перспективного та поточного планування виховної та науково-методичної
роботи на рівні закладу та управління освіти;
· інформаційну – отримати дані про
якість діяльності класних керівників, управління виховним процесом на рівні
навчального закладу.
Методи дослідження:
· аналіз соціологічної,
психолого-педагогічної літератури, нормативно-правових актів з досліджуваної
проблеми;
· анкетування педагогів, учнів, батьків;
· моделювання діяльності класного
керівника, управління організацією виховної діяльності в навчальному закладі;
· вимірювання вагомості факторів і
критеріїв діяльності класного керівника, управління організацією виховної
діяльності, ступеню їх прояву в конкретному навчальному закладі;
· узагальнення і аналіз отриманих
показників.
Інструментарій моніторингових досліджень.
1. Анкета №1 для батьків
2. Анкета №2 для класних керівників
3. Анкета №3 для учнів 6-х класів
4. Анкета №4 для учнів 9-х та 11-х
класів
5. Кваліметрична модель діяльності
класного керівника в редакторі Excel
6. Кваліметрична модель управління організацією виховної роботи в навчальному закладі в редакторі Excel
7. Таблиця в редакторі Excel для узагальнення результатів
опитування класних керівників, батьків, учнів
Технологічні вимоги до здійснення дослідження:
В моніторинговому
дослідженні беруть участь ЕНВК №1, ЕЗОШ №2, ЕБГ«Гармонія», ЕЗОШ №4, ЕНВК №5,
ЕЗОШ №7, ЕБЛ.
Для забезпечення
репрезентативності та економічності вибірки використовується кластерний вибір:
в анкетуванні беруть участь класні керівники, учні та батьки учнів 6-х, 9-х та
11-х класів.
Для
отримання об’єктивної оцінки ступеню прояву окремих факторів та критеріїв
діяльності класного керівника («Кваліметрична модель діяльності класного керівника»)
до експертизи залучаються: сам класний керівник (здійснює самоекспертизу);
заступник директора закладу з виховної роботи, керівник шкільного методичного
об’єднання класних керівників.
В роботі
з кваліметричною моделлю управління організацією виховної роботи беруть участь
в якості експертів: заступник директора з виховної роботи, керівник шкільного
МО класних керівників, методист НМЦ Худенкова І.Г.
Комментариев нет:
Отправить комментарий